Individuální terapeutická práce s dětmi

Smyslem této formy je poskytnout dětem bezpečný prostor bez hodnocení, ve kterém se mohou s pomocí terapeuta postupně učit vnímat potřeby vlastní nebo potřeby okolí a začít měnit nefunkční strategie.
Přestože je během práce většina pozornosti zaměřena na dítě, jsou rodiče nedílnou součástí procesu a jejich spolupráce je nutná pro úspěšné naplnění zakázky. Aktivní spolupráce rodiče je proto jednou z podmínek pro realizování této služby. Služba musí být také pracovníkem vyhodnocena jako vhodná pro konkrétní dítě a situaci.

Setkání s rodiči pak slouží k "propojování" pohledu dítěte a světa rodiče. Terapeut v domluveném rozsahu rodiči sděluje, jak se spolupráce vyvíjí, doplňuje si informace nebo tlumočí poznatky. V určité fázi spolupráce, za předpokladu, že je to žádoucí, může dojít na společné setkání terapeuta jak s dítětem, tak s rodičem.
Samotná spolupráce může trvat různě dlouho podle povahy problému, ale maximální délka využívání služeb Mozaiky jsou dva roky. Spolupráce končí buď naplněním zakázky, vyčerpáním možné doby docházení nebo kdykoliv ze strany rodiče.

Využíváme různé, na děti zaměřené techniky, od terapeutických karet po Sandtray (terapeutické pískoviště).
V průběhu setkání samotných využíváme psychoterapeutických dovedností a poměrně široké škály technik a nástrojů z oblasti dětské psychoterapie jako např. terapeutické pískoviště, projektivní karty a další. Smyslem spolupráce je, za součinnosti rodičů, umožnit naplnění potřeb dítěte, zpracovat problematická témata, vyrovnat se se změnami v životě, porozumět vlastnímu prožívání, změnit nevhodné strategie chování a v neposlední řadě realizovat kvalitní vztahy. Konkrétní téma domlouvá terapeut na začátku spolupráce jak s rodičem, tak dítětem a ve formě tzv. "zakázky" slouží jako jakási "vodicí linka" pro další společná setkání.